Bruk av Internett på mobiltelefon en gjennomsnittsdag
Statistisk sentralbyrå har gjennomført mediebruksundersøkelser hvert år siden 1991 (med unntak av 1993). Undersøkelsene er i hovedsak finansiert av Kulturdepartementet. Formålet er å kartlegge bruken av ulike medier i Norge. I 1995 fikk undersøkelsene navnet Norsk mediebarometer.
medienorge presenterer her tall for andel av befolkningen (9-79 år) som har brukt Internett på mobiltelefonen en gjennomsnittsdag. Du kan velge tall for befolkningen totalt eller fordelt på ulike bakgrunnsvariabler.
Resultater fra andre deler av Norsk mediebarometer finner du i denne menyen. Rapport for undersøkelsen i sin helhet finner du på nettsidene hos Statistisk sentralbyrå.
medienorge presenterer her tall for andel av befolkningen (9-79 år) som har brukt Internett på mobiltelefonen en gjennomsnittsdag. Du kan velge tall for befolkningen totalt eller fordelt på ulike bakgrunnsvariabler.
Resultater fra andre deler av Norsk mediebarometer finner du i denne menyen. Rapport for undersøkelsen i sin helhet finner du på nettsidene hos Statistisk sentralbyrå.
hent data
Bruk av Internett på mobiltelefon en gjennomsnittsdag 2009 - 2019 fordelt på alle (prosent)
Alle | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alle (9-79 år) | 7 | 13 | 25 | 35 | 54 | 62 | 68 | 74 | 77 | 85 | 85 |
MERK:
Fordelinger på utdanning omfatter aldergruppen 16-79 år.
Bruk av data:
Alle data på medienorges nettsider kan fritt benyttes såfremt både originalkilde og medienorge oppgis som kilder.
I mange tilfeller har medienorge mer omfattende eller mer detaljerte data enn det som presenteres på disse nettsidene.
Har du slike spørsmål kan du henvende deg til medienorge på telefon eller e-post.
Kilder
Norsk mediebarometerMetode
Bruk av Internett på mobiltelefon en gjennomsnittsdagHjelpemidler
