Kinobesøk siste 12 måneder
Statistisk sentralbyrå har gjennomført mediebruksundersøkelser hvert år siden 1991 (med unntak av 1993).
Undersøkelsene er i hovedsak finansiert av Kulturdepartementet. Formålet er å kartlegge bruken av ulike medier i Norge. I 1995 fikk undersøkelsene navnet Norsk mediebarometer.
medienorge presenterer her tall for kinobesøk siste 12 måneder. Du kan velge mellom data for andel av befolkningen som har vært på kino, eller antall besøk siste 12 måneder. Du kan også velge å få dataene fordelt på ulike bakgrunnsvariabler.
Resultater fra andre deler av Norsk mediebarometer finner du i denne menyen. Rapport for undersøkelsen i sin helhet finner du på nettsidene hos Statistisk sentralbyrå.
medienorge presenterer her tall for kinobesøk siste 12 måneder. Du kan velge mellom data for andel av befolkningen som har vært på kino, eller antall besøk siste 12 måneder. Du kan også velge å få dataene fordelt på ulike bakgrunnsvariabler.
Resultater fra andre deler av Norsk mediebarometer finner du i denne menyen. Rapport for undersøkelsen i sin helhet finner du på nettsidene hos Statistisk sentralbyrå.
hent data
Andel som har vært på kino siste 12 måneder 1991 - 2019, fordelt på alle (prosent)
Alle | 1990 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alle (9-79 år) | - | 58 | 52 | - | 61 | 58 | 62 | 60 | 68 | 63 |
Alle | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alle (9-79 år) | 65 | 69 | 66 | 66 | 68 | 67 | 67 | 67 | 70 | 73 |
Alle | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alle (9-79 år) | 70 | 68 | 67 | 73 | 69 | 71 | 72 | 75 | 76 | 75 |
MERK:
Fordelinger på yrke og utdanning omfatter aldergruppen 16-79 år.
Bruk av data:
Alle data på medienorges nettsider kan fritt benyttes såfremt både originalkilde og medienorge oppgis som kilder.
I mange tilfeller har medienorge mer omfattende eller mer detaljerte data enn det som presenteres på disse nettsidene.
Har du slike spørsmål kan du henvende deg til medienorge på telefon eller e-post.
Kilder
Norsk mediebarometerSSBs Kultur- og mediebruksundersøkelser
Metode
Kinobesøk siste 12 månederHjelpemidler
